درمان سرطان دهانه رحم

سرطان دهانه رحم چیست؟
سرطان دهانه رحم زمانی رخ می دهد که سلول های غیر طبیعی به صورت کنترل نشده در دهانه رحم رشد کنند. دهانه رحم، قسمت پایینی رحم است که به داخل واژن باز می شود. اگر سرطان دهانه رحم به موقع تشخیص داده شود، معمولا قابل درمان است. این سرطان معمولا در مراحل اولیه خود و از طریق تست پاپ اسمیر قابل تشخیص است.

علائم سرطان دهانه رحم چه چیزهایی هستند؟
سلول های غیر طبیعی دهانه رحم به ندرت باعث بروز علائم خاصی می شوند. اما ممکن است با رشد این سلول ها، شما با علائمی مواجه شوید. این علائم ممکن است شامل موارد زیر باشند:

خونریزی غیر طبیعی از واژن و یا تغییر غیر قابل توضیح در سیکل قاعدگی
خونریزی از واژن زمانی که چیزی با دهانه رحم شما تماس پیدا می کند، مثلا در هنگام دخول در جریان رابطه جنسی
درد در هنگام رابطه جنسی
ترشحات واژن که با خون آغشته شده است.

درمان سرطان دهانه رحم چگونه است؟
درمان سرطان دهانه رحم در هر مرحله ای که باشد شامل موارد زیر است:

عمل جراحی، مانند عمل برداشتن رحم و یا برداشتن غدد لنفاوی با یا بدون برداشتن هر دو تخمدان و لوله های فالوپ
شیمی درمانی
پرتو درمانی

علائم و نشانه های سرطان دهانه رحم:
1- خونریزی غیر طبیعی:

خون ریزی غیر طبیعی واژینال معمول ترین علائم سرطان دهانه رحم می باشد که ممکن است پس از مقاربت و یا بین دوره خون ریزی دیده شود. با توجه به جامعه سرطان آمریکا خون ریزی سنگین تر از حد نرمال در دوره ماهیانه یا خونریزی پس از یائسگی نشانه بالقوه سرطان دهانه رحم می باشد.

2- درد لگن:

همراه با خون ریزی غیر طبیعی درد لگن هم در هر منطقه از لگن می تواند ایجاد شود و می تواند از یک درد شدید تا یک درد مبهم باشد. درد در هنگام رابطه جنسی یا ادرار کردن  نیز از علائم هشدار دهنده است.

3- تخلیه عجیب و غریب:

داشتن ترشح بد بو و قرمز رنگ و ترشحات غیر طبیعی واژن می تواند از نشانه های سرطان دهانه رحم باشد البته بسیاری از ترشحات هیچ ربطی با سرطان ندارند.

4- خستگی:

احساس خستگی یا تنبلی می تواند از علائم سرطان دهانه رحم باشد.

5- تغییرات در اجابت مزاج:

تغیرات مداوم در کیفیت مدفوع می تواند از نشانه های مرتبط با این بیماری باشد. اگر این علائم فقط به مدت کمتر از یک هفته باشد چیز نگران کننده ای نیست.

6- سیگار کشیدن:

دکتر ایوب خاقانی

• جراح و متخصص بیماریهای زنان و نازایی
  • دارای بورد تخصصی از آمریکا
  • عضو فعال انجمن پزشکان بیماری های زنان و زایمان آمریکا
  • عضو انستیتو و لیزر واژینال آمریکا

آدرس مطب: خیابان ولیعصر، بالاتر پارک ساعی، کوچه شروان پلاک 2442
تلفن تعیین وقت: 02188659508

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.